Pages

Isnin, 7 Februari 2011

cuti datang lagi

Cuti datang lagi..hooooyyeeaahhh..!! (1/2/11-1:30am)

Sekarang ni musim cuti bersempena Tahun Baru Cina...(eerrkk..bukan dah lepas ke..?) memang lah..aku tulis entry ni mase cuti daaa..dah takde keje gamaknya...huhu..memang pun..tapi sebelum tu...salam sume..dan selamat cuti!!hoho...

Kalau dihitung-hitung, hari ni merupakan hari ketiga aku di kampong halaman tercinta.. perasaan aku..?? damai, tenteram dan sejuk...?? haha..sekarang musim hujan la...seronok woi berbungkus dalam comforter sepanjang hari...tak mandi seharian pun takde hal..sebab,badan tak keluar peluh langsung..hujan pulak tak berhenti-henti sejak hari khamis yang lalu (laporan oleh puan mak)..maknanya,masuk hari ni..dah 5 hari berturut-turut lah hujan turun...ni nasib baik lah dah reda..aku tengok sejak petang tadi sampailah ke tengah malam ni tak de pun hujan lagi...alhamdulillah..syukur dengan rahmat yang Allah cucurkan sejak 5 hari yang lalu ni dan syukur jugak ianya da berhenti sebab dapatlah mak aku sambung niaga..kesian mak,dah 2 hari tak dapat meniaga macam selalu sebab hujan turun lebat sangat..tergendala sebentar aktiviti kegemaran beliau tu..huhu..’’its ok mom..hujan dah reda ni..teruskanlah kegiatan bermoral mak tuh k..?’’

Rutin aku sejak balik aritu; bangun pagi yang dah tak berapa nak pagi-mencekik-tengok tb sampaikan tb tengok aku plak-minum+makan petang-tengok tb balik sampai lah ke malam-kalau kebulur p mencekik lagi-sambung tengok tb-tidur sampai sok pagi..dan begitulah seterusnya...bosan..??tak aih..suke sangat..rasa diri ini bebas tanpa sebarang masalah..aku ada masalah ke..?malas pikir..bo layan...=P

Sebenarnya, sebelum cuti aritu, aku dan kengkawan setingkatan 6A1 ada buat rancangan nak mengadakan reunion..kalau ikut planning..3 dan 4 haribulan feb, bertempat di Pengkalan Balak,Melaka..tapi dengan melihatkan keadaan cuaca yang tak berapa nak baik ni,aku pun tak boleh janji sama ada rancangan tersebut dapat dijalankan or tak..tapi ape-ape hal..we’ll wait n see ajelah...jadi xjadi nanti aku hupdate la...(kalau gajen..hahaha)

Berbalik semula cerita hujan..(xabes lagi rupanya..) aku ade perasaan sedikit pelik la...bukan sebab hujan xberhenti-henti...itu normal daa...cume ‘timing’nye..seingat aku...masa aku kecik-kecik (umur k..?kalau nak tengok badan,skg pun tak beso2..) waktu hujan lebat gini hanya berlaku dalam sekitar bulan nov-dis jek...tapi sekarang lain plak..masa ujung tahun aritu memang cuaca agak sejuk,tapi xdelah hujan sampai banjir-banjir gini...ha..lupe nak story...iyee ngko...kampong aku banjir...sampai aku terpakse panjat dan duduk atas bumbung sementara tunggu pasukan penyelamat datang gara-gara rumah aku ditenggelami air...caye x?? xcaye...?? memang patut pun...sebab aku kelentong jek..hahaha...okok..kembali serius..sejujurnya,seumur hidup aku,aku tak pernah merasa keadaan banjir...alhamdulillah..tapi mak aku pernah cerita yang kawasan perkampungan aku ni pernah dilanda banjir suatu ketika dahulu..siap ada pasukan penyelamat datang naik bot lalu depan rumah lagi...tak dapat ku bayangkan..yelah..aku ni duk dalam N9..bukan kawasan target banjir pun..lagi la plak,kan ke N9 ni sebuah negeri yang kering sebab ia merupakan negeri yang paling kurang terima hujan saban tahun..??aish...entahlah...ntah fakta atau auta...aku pun dah lupe...rase macam pernah dengar fakta ni..(kalau salah..minta maaf lah ye..sile betulkan..hehe)

Ok lah..rasanya,aku pun dah mula banyak merapu daripada memberi info..baik kiranya aku stop dulu..len ari..insyaAllah..aku sambung lagi...salam sayang dari aku..ceewwaahh...hahaha..

Bubbye...mmuuaahh...=P

*adehhh...tetibe teringat ade eseimen nak disiapkan...ngantok la plak..tdo lu lah....huuhuhuhhuhu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan