Pages

Jumaat, 25 Februari 2011

penat lelah itu...rutin harianku

aip...
as salam..


lame dah tak menyonteng kat belog ni..almaklumlah,agk bz...bukan bzbody k..ttp sngaje mmbzkn dri dengan aktiviti2 yg lebih brfaedah...sekarang ni memang rutin harian aku agak padat..kelas,projek fakulti,latihan tarian,eseimen...dan lain-lain lagi la...penat tu,memang la...tapi aku faham,sume yg aku kerjakn tu pon akan bagi kebaikan untuk aku satu masa nanti jugak..insyaAllah...entry kali nih,aku juz suke2 nak ceta kat korang mengenai aktiviti2 yang aku penah join sepnjang bergelar mahasiswi UM ni...


sebgai permulaan,aku story penglibatan aku semasa 1st year...di kolej aku ni banyak sangat kelab2 yang aktif,sma ada dlm bidng sukan atau pun seni..yang aku interested,dah tentulah kelab2 seni...1st kelab yang aku join mase 1st year ialah kelab kompang...setelah pegi latihan untuk 2 @ 3 kali,aku quit sebab xlarat nak palu kompang lame2...nek bengkak tangan...haha...xdelah..sbnrnye,aku xdpt nk join sbb aku da trjatuh tangga hati dengan tarian tradisional Melayu..so,aku pun join la kelab tarian yang de di kolej aku ni yang diberi nama komersialnya 'Kelab Inderatari'...dibawah kelab ni,penah beberapa kali aku membuat persembahan...antaranya tarian endang untuk malam perasmian pesta deepam,tarian joget n inang tuk hari Ilham Seni di APM dan juga tarian pembukaan semasa majlis makan malam Maltis'10.aku join bukan skdar nak keja glamor pn..tapi sbb aku betol2 minat menari...aku sgt enjoy ble dpt menari walupun dgn bakat yang tak seberapa ni..


untuk projek pulak..di kolej kau penah join projek Fiesta Merdeka'09..yang mana kami menguruskan program sambutan hari kemerdekaan..masa ni aku jadi ajk biro teknikal..serabut gak sebab aku tak pernah pun terlibat dengan mana2 projek sebelum ni...tapi dengan pertolongan senior2 n membe2..lepas jugak la..kalau di fakulti..projek yang aku join ialah projek Malam Tautan Kasih..iaitu,malam dinner yang meraikan pelajar senior tahun akhir fakulti aku...masa ni agak seronok sikit sebab aku jadi ajk biro persembahan,yang mana aku kena buat persembahan tarian bersama beberapa rakan aku..huhu~


kegiatan lain...aku jugak sebenarnya salah seorang ahli kelab Drama kolej aku..masa sem 2 tahun prtama,ade satu pertandingan teater yang dianjurkan UM..dan aku merupakan salah sorang pelakonnya..bukan watak utama,pembantu jek..tapi..pengalaman tu..huhu..kami tak menang pun..tapi agak membanggakan jugak bila penyertaan kami disusuli dengan 8 pencalonan anugerah..(tapi satu pun tak sangkut..huh!)..tak pe lah..takde rezeki...walaubagaimanapun..kelab Drama pada tahun lepas telah pun diangkat sebagai kelab seni terbaik sepanjang sesi lepas disebabkan kemajuan yang kami tunjukkan..huhu..bangga rase~


setelah meningkat kepada tahun kedua...,
aku masih dengan kelab Inderatari...cuma aku lebih beri perhatian lebih berbanding sesi lepas..sepanjang sesi ni jek,dah 3 4 kali jugak aku naik pentas untuk perfom tarian bersama ahli kumpulan tarian yang lain..dan kemuncaknya ialah FESENI...lagi sehari jek ni sebenarnya..tak tahu la camne...huhu~


projek di fakulti pulak..masa sem satu hai tu,aku dilantik sebagai setiausaha 1 program interaksi junior..susah jugak jadi setiusaha ni..nasib baik semuanya baik2 sahaja..selain itu..aku jugak dilantik sebagai salah sorang ahli Persatuan Mahasiswa Akademi Pengajian Melayu,UM...besar jugak tanggungjawab..tapi persatuan ni tak bergerak aktif sangat...(syukur..haha~) next,aku pun telah dilantik selaku timbalan pengarah program Malam Tautan Kasih'11...mak aih...posting nak gempak2 jek..uish..tanggungjawab besar tu...~


seain itu jugak..di kolej aku jugak ada join kelab gamelan..yang mana aku selaku pemain gong..seronok sebenarnya main alat muzik dulu2 ni...mengasyikkan....tapi aku main alat yang simple2 jek..sebab aku pun juz ahli cedokkan asalnye..huhu..nevermind...dah jatuh hati dah pun....sayang cik gong aku tu..hak3~


setakat ni..itu sahajalah projek dan kelab yang aku join di UM ni..semua aktiviti yang aku join tu kalau diikutkan memanglah membebankan dan memenatkan aku..tapi setakat ni aku enjoy dengan ape yang aku buat...dan harapnya ilmu dan pengalamann yang aku cedok pada masa sekarang dapatlah dimanfaatkan satu masa nanti..insyaAllah...


ok lah..penat sudah..lagipun baru habis training tarian...wish me gud luck always plezz...n ill wish u more..huhu


salam sayang dari aku...tata titi tutu...!


as salam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan